
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozširuje svoje služby na Slovensko. Zákazníkom prináša svoj najobľúbenejší produkt, ktorý v minulom roku v Česku dosiahol rast objemu platieb o 407 % - nákup na Tretinu. Služba umožňuje rozložiť platbu až 100 000 Kč do troch bezúročných splátok. Vstup na slovenský trh je pre Skip Pay logickým krokom - česká a slovenská e-commerce sú úzko prepojené a mnoho obchodníkov pôsobí na oboch trhoch súčasne. Skip Pay im teraz ponúka možnosť osloviť zákazníkov komfortnejšími platobnými možnosťami, aby nemuseli konkurovať iba cenou.
Česká e-commerce sa po niekoľkých chudých rokoch opäť rozbieha – podľa údajov Heureky dosiahla v minulom roku obrat 194 miliárd Kč, čo je medziročný nárast o 5 %. Zákazníkom sa opäť vracia kúpna sila – z rokov uťahovania opaskov im však zostal návyk dvakrát obrátiť každú korunu. Zároveň sa konštantou v rovnici zákazníckeho uvažovania stali aj zahraniční, často mimoeurópski obchodníci a trhovisko, ktorí síce nekonkurujú kvalitou, ale cenou – a tá je pre českého aj slovenského zákazníka stále dôležitým faktorom. Obchodníci tak potrebujú maximálne využiť potenciál lokálneho trhu a osloviť viac zákazníkov. Lokálny trh však nemusí nutne znamenať iba ten český. Skip Pay, fintech od ČSOB, preto teraz prináša svoj nákup na Tretinu na Slovensko.
„Česká a slovenská e-commerce sú v hocičom spojenej nádobe – porovnateľná cenová hladina, podobne konzervatívny prístup k financiám a samozrejme potreba konkurovať nadnárodným gigantom. Mnoho našich partnerov je aktívnych aj na Slovensku a my im preto chceli dať príležitosť ponúknuť zákazníkom rovnaké služby a osloviť ich aj inak ako len cenou,“ hovorí Richard Kotrlík, CEO Skip Pay. „Z našich dát vyplýva, že záujem o Tretinu, respektíve objem platieb, vzrástol vlani v Česku o 407 % a preto sme pre slovenský trh zvolili ako prvú našu službu práve rozloženú platbu. Tá je pre odloženú platbou doposiaľ nepoľúbených zákazníkov aj najviac pochopiteľná – nákup na tri časti bez navýšenia, ktorý im umožní zvládnuť nečakaný výdaj bez diery v rodinnom rozpočte alebo napríklad kúpiť kvalitnejší tovar, ktorý bude lepšie slúžiť či dlhšie vydrží bez toho, aby rozpúšťali svoje úspory.“
Postupné predstavovanie služieb Skip Pay bude pre slovenský trh kľúčové – na rozdiel od českého trhu je na Slovensku asi „len“ okolo 13 900 e-shopov na približne 5,5 milióna obyvateľov, teda pomerne menej ako v Česku. V menšine sú najmä nadšenecké e-shopy – tie sa do e-commerce vôbec nepúšťajú. Oveľa väčšej obľube sa tiež teší tradičná platba v hotovosti.
„Mimo kamennú predajňu je na Slovensku stále pomerne rozšírenie dobierka – v kontraste s tým ale rastie obľuba online platobných metód. Pre Slovákov, rovnako ako pre Čechov, je dôležitá bezpečnosť nákupu, rýchle doručenie a možnosť bezproblémového vrátenia. A samozrejme dajú aj na referencie,“ komentuje Richard Kotrlík. „Naše obchodných partnerov preverujeme, zákazníci k nim tak môžu získať o to väčšiu dôveru.“
Uspieť na slovenskom trhu nemusí byť zložité ani pre český e-shop, ani pre slovenský
Mnoho českých obchodníkov chce maximálne využiť potenciál podobnosti oboch trhov a preniknúť aj na ten slovenský. Nemusí to byť pre nich zložité. A benefit v podobe platby tovaru v hodnote až 4 000 eur, ktorú si zákazník rozloží do troch bezúročných splátok, nie je vyhradený len pre slovenských obchodníkov expandujúcich na Slovensko.
„Očakávame, že slovenský trh poriadne spoznáme až praxou, a počítame s tým, že naše portfólio služieb na Slovensku časom rozšírime a upravíme na mieru potrebám slovenského trhu – zatiaľ to ale vyzerá, že s nákupom na Tretinu sme rozhodne na správnej ceste,“ hovorí Richard Kotrlík.
Aktuálne môžu zákazníci využiť Tretinu na e-shopoch, ako je Invia, Travelking, Benlemi, Olivia alebo napríklad DroneRepublic. Postupne bude Skip Pay Tretinu spúšťať okrem jednotlivých e-shopov aj na platobných bránach. V priebehu marca bude Tretina od Skip Pay k dispozícii aj na platobných bránach GoPay a Comgate, čím sa rozšíri na tisíce potencionálnych e-shopov
„Máme radosť, že môžeme našim slovenským obchodníkom priniesť platbu na Tretiny cez Skip Pay – metódu, ktorá si v Česku získala veľkú popularitu a teraz ju zavádzame aj na Slovensku. Vďaka nej môžu e-shopy ponúknuť zákazníkom možnosť rozložiť platbu na tri časti bez navýšenia, čo podporuje väčšiu ochotu nakupovať a zvyšuje ich tržby. Túto možnosť teraz môže využiť vyše 6 000 slovenských e-shopov, ktoré s GoPay prijímajú platby v eurách,“ hovorí Petr Vaníček, CEO GoPay.
Doplnok je taktiež k dispozícii na Shoptete. Záujem prejavujú aj ďalší partneri, ktorí vnímajú potenciál Tretiny osloviť zákazníka, ktorý nejde prvoplánovo po cene a vyžaduje kvalitu tovaru aj služieb. Samozrejme ale chce dostať za svoje peniaze maximum a využiť ich maximálne efektívne, čo mu umožňuje práve nákup na Tretinu.